$$$

Followers

Friday, November 19, 2010

menghayati erti PENGORBANAN sebenar.

salam.. :))
memandangkan takbir pon masih berkumandang 
aku rase blom terlambat lagi kn na wish SELAMAT HARI RAYA AIDILAHDA,,
so.....
maw ty ni.. pe korg da korban kn utk raya korban taun ni??
haaa... yela korban,,, selain korban lembu n kambing yg gune duit ibu bapak korg uh?
haha.. nak ty jugak ni..
ape erti HARI RAYA korban pade korg?

yayaya,, aku taw korban daging lembu or pape ternakan utk diagih2 kn pd org yg x berkemampuan
alaaa... 2 sme common opinion yg aku pernah dgr,,
pade aku la kn,, hari raya KORBAN ni ade erti n makna sebenar yang tersendiri..
haaa na taw pe dye? okeyh2..
bace bismillah dlu..

pade aku pengorbanan ni melibatkan hati,,
yup hati yg ade kt dlm bdn korg 2,,
pade hari raya korban ni,, aku da korban segala rasa syg aku pade manusia x kira keluarga, kawan2 or kekasih yg melebihi daripada ALLAH..
n aku korban kn segala BERHALA (manusia) yg ade dalam hati aku ni..
pada aku yg patot ade n layak ade dalam hati aku hanya SATU eh? bukan 1 MALAYSIA
tp hanya 1 iaitu ALLAH S.W.T



na taw kenapa aku cakap n sanggup korban kn semua 2?
ok cm ni,,, ALLAH x pernah hampa kn aku walaupon sekali
ALLAH x pernah lupa kn aku walaupon sekali malah dye suruh malaikat jaga aku
ALLAH x pernah tinggalkan aku sorg2 DIA sentiasa ade dekat dgn aku
ALLAH selalu bagi pe yg aku perlu
ALLAH byk ajar aku erti kehidupan yg sebenar,,
haaa bab 2 aku ckp hanya ALLAH yg layak ade kt hati aku..

ok sebab kedua aku xnak sesape ade dalam ati aku sbb..
aku xnak nnt bila aku da syg org 2 sgt2 smpai aku letakkan dye ditempat yg paling selesa dihati aku
takot2 satu hari nanti dye tgglkn aku or meninggal dunia aku akan sedih sgt2 smpai aku rase
dunia da berakhir,,
pada aku dunia ni smua aku akan letakkan hanya digengaman aku,,
yup ditapak tgn yg aku akan pegang erat2 dan tak akan lepaskan walau pe pon terjadi,,
tapi bila masa da smpai utk aku lepaskn org or sesuatu 2 pergi tgglkn aku 
aku akan lepaskn perlahan2 dari gengaman aku,,
baru la rase x sedih n x konon2 'the end of the world'
haa 2 la petua aku ble aku putus cinta or org yg aku syg meninggal
aku x kan meraung smpai mata2 bengkak or blas dendam ke pe
sbb aku reda ngn pemergian dowg
pada aku watak dowg dlm idop aku da berakhirkn
ALLAH TU MAHA MENGETAHUI so wt pe aku na risaw
as long as aku ade kekasih abadi aku n yg pasti
kekasih abadi aku x pernah tgglkn aku..
kekasih abadi aku x pernah na mintak putos or curang belakang aku..
so dye je la yg layak ade kt ati aku,, 



faham kawan2? hehe bgs2.. sama2 la kita menghayati erti pengorbanan yg sebenar k
mari kita korbankn segala kasih syg duniawi yg melebihi daripada kasih syg cinta kita pada ALLAH s.w.t
sesungguhnya DIA yg slayak2nya di cintai sepenuh hati jiwa dan raga tiada ragu2 dalam mencintaiNYA
cintailah org yg kita cinta hanya kerana ALLAH insyaallah akan kekal abadi jgn la mencintai seseorg
melebihi cinta kita kepada ALLAH nescaya kita semua akan menyesal kemudian hari :)

wanita islam

No comments:

Post a Comment